وبلاگ

آموزش یکسره کردن رله دوبل

سوکت رله دوبل پراید و تیبا

آموزش یکسره کردن رله دوبل پراید

آموزش یکسره کردن رله دوبل پراید

عوامل الکتریکی موارد زیادی هست که خودرو استارت میخوره و روشن نمیشود – سوکت ماشین – یکسره کردن رله دوبل

بروز چنان حالتی یا بخاطر ایراد میکانیکی است و یا بخاطر عوامل الکتریکی که اکثرا موارد ایراد الکتریکی است عوامل زیادی هستند  سوکت خودرویی- رله دوبل

که باعث خرابی بعضی از عملگر و یا خرابی بعضی از واحد های الکتریکی به طور طبیعی با باز شدن

سوئیچ و چراغ چک روشن میشود.سوکت ماشین – رله دوبل

و پمپ بنزین  برای لحظاتی  فعال میشود اما اگر با باز کردن سوئیچ چراغ روشن نشود با این کار یه ولتاژ مثبت از ترمینال به ECU می رسد .سوکت خودرویی

ECU نسبت  به روشن کردن چراغ چک اقدام میکند .منتها در سیستم های ساژم  در ابتدا ECU رله ی اصلی رو و با ارسال یه ولتاژمنفی فعال میکند .

با فعال شدن رله ی اصلی یه ولتاژمثبت به خروجی ECU می رسد .

ECU با دریافت این ولتاژچراغ چک و رله دوم را با ارسال دو ولتاژمنفی فعال میکند

بنا براین در این سیستم ها روشن شدن چراغ وابسته به سوکت خودرویی رله فن اصلی می باشد .

اما در سیستم زیمنس – رله دوبل

ECUبه محض دریافت برق با ارسال سه ولتاژمنفی چراغ و سوکت ماشین رله فن اول و دوم رو بطور همزمان با هم فعال میکند در این سیستم روشن شدن به رله وابسته نیست.

مثلا در خودروی پراید سوختن فیوز های سیمی و تیغه ای EGI که رابط سوئیچ ECU در خودرو های ساژم است که باعث روشن نشدن می شود .رله دوبل

به جای اون فیوز پمپ در عملکرد در چراغ چک بی تاثیر است اما باعث روشن نشدن خودرو میشود .

اکثر سیستم های ساژم روی کوئیل دوبل و یک تک فیش دارند. سوکت خودرو

که به اسم اضطراری این تک فیش تعبیه شده برای اتصال یک خازن جهت حذف پارازیت ها

ی حاصل از جرقه ی سیم و از همین طریق میتوان عیب یابی کرد . سوکت ماشین – رله دوبل

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *