وبلاگ

آموزش یکسره کردن رله دوبل

سوکت رله دوبل پراید و تیبا

آموزش یکسره کردن رله دوبل

آموزش یکسره کردن رله دوبل

رله دوبل ساژم بوش زیمنس – سوکت رله دوبل – یکسره کردن رله – برق مثبت رله دوبل –

رله دوبل یکی از قطعات سیستمهای انژکتوری خودرو ها میباشد که عهده دار رساندن برق مثبت به سایر قطعات خودرو هاست -رله دوبل مشابه یک نوع جعبه تقسیم است که برق مثبت را به قطعات خودرو مثل سوزنهای انژکتور – ای سی یو – پمپ بنزین یا کوییل تقسیم مینماید . در شرایط اضطراری با خاموش شدن خودرو و عدم دسترسی به تعمیرگاه و خرابی قطعه نیاز است  به یکسره  کردن رله دوبل – با رعایت نکات ایمنی میتوانید رله دوبل را یکسره کرده تا به تعمیرگاه رسیده و تعویض قطعه را انجام دهید یعنی عملکرد رله دوبل را برای خودرو خودتان شبیه سازی کنید و به پایه هایی که باید برق برسد برق مثبت را برسانید تا خودرو روشن شود –

دلایل خرابی رله دوبل  : اولین نشانه از خرابی رله دوبل روشن نشدن ماشین میباشد یعنی خودرو استارت میخورد چراغ چک هم روشن است اما خودرو روشن نمیشود – بعد از باز کردن سوییچ قبل از استارت صدای خفیفی از پمپ بنزین می آید – اگر رله دوبل خراب باشد این صدا شنیده نمیشود یعنی رله دوبل خراب است و برق به پمپ بنزین نمیرساند و لازم است قطعه تعویض شده یا برق رسانی دستی انجام شود ( یکسره کردن رله دوبل )

رله دوبل در خودرو های گروه ساژم – (کامپیوتر 3 سوکت )

برای یکسره کردم رله دوبل در خودروهای گروه ساژم و بوش  –

ابتدا دو طرف یک سیم افشان سایز 2 یا 3 را لخت کرده و از داخل سوکت خانه شماره 2 را به شماره 1 وصل میکنید

 

 

سپس همین کار را برای خانه شماره 8 انجام داده و به شماره 4 وصل کرده و مجددا از 11 به 5 و در آخر از شماره 15 به خانه شماره 13 وصل میکنید در واقع شما برق مثبت را از خانه های شماره 2 و 8 و 11 و 15 به خانه های 1 و 4 و 5 و 13 متصل کرده اید سپس ضمن رعایت نکات ایمنی – برق به بدنه اتصال نکند چون بدنه

همیشه برق منفی دارد – خودرو را روشن کرده و به تعمیرگاه مراجعه میکنید –

 

 

اما در گروه خودروهایی با کامپیوتر زیمنس  دقیقا مشابه بالا دو سر سیم را لخت کرده و از خانه 11 به 1 برق سپس از خانه 14 به 4 و در آخر از 15 به خانه 13 برق میدهید در واقع در رله دوبل با ای سی یو زیمنس 3 خانه برق مثبت دریافت میکنند اما در ساژم و بوش 4 خانه برق دریافت میکنند . اما در خودروهایی که رله دوبل ندارند مثل 206 و 207 این وظیفه به عهده بی اس ام BSM میباشد در 206 تیپ دو یا تیپ سه که قبل از سال 91 هستند – به فیوز 4 و 15 برق مثبت داده و همینطور به خانه شماره 8 سوکت مشکی 16 فیش برق مثبت می دهید – در 206 تیپ 5 یا 6 قبل از سال 91  فقط به فیوز 15 و 4  برق مثبت می رسانید .

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *